Heel kort en zeer standaard

Sharon8 13 september 2020
Bij toeval kwam ik dit boek tegen in de Young Adult lijst van Kobo Plus. Een kort verhaal met de samenvatting sprak me wel aan.
Het verhaal is me in het algemeen erg tegengevallen. Het verhaal was dus zo kort dat er voor mijn gevoel helemaal geen diepgang inzat. Alles ging zo snel dat het enorm ongeloofwaardig was.
Ik vond het ook een beetje een typisch verhaal. Het nerderige meisje wordt enorm cool en wordt verliefd op de populairste jongen van school. Deze heb ik vaker voorbij zien komen, en in deze situatie vond ik het enorm slecht en zelfs storend.

De schrijfstijl vond ik enigszins wel positief aan het verhaal. Alles was wel duidelijk omschreven dat ik wel begreep wat er geschreven werd en het niet een grote warboel was. Aan het einde was er toch wel enige spanning en een plottwist.
Normaliter houd ik wel van boeken waar de verhaallijn snel verloopt zodat ik niet te lang met een langdradig hoofdstuk bezig ben maar dit was toch wel weer een beetje te snel.

En ja.. de personages. Ik had er totaal geen connectie mee. Er zat naar mijn mening weinig diepgang in de personages. Maar met net 100 bladzijden kun je wellicht voor mijn gevoel personages niet echt goed leren kennen.
Ik vond de personages zelfs een beetje saai. Ze maakte wel iets mee maar dit maakte ook het ook niet bijzonder.

Dit boek verdient voor mij “toch” nog 2 sterren omdat de schrijfstijl het dan nog wel wat beter maakte.

Meer recensies van Sharon8