Mijn mening over Levy en het witte wonderdoosje van Lara Reims

11 oktober 2020
Daar ligt het. Op straat. Een klein, wit, glanzend doosje. Voor Levy zich kan bedenken, zit het al in haar zak.
Het helpt haar de dag door. Een gewone schooldag, met sommen die ze fout doet omdat ze even aan iets anders dacht. Met de stemmen van de kinderen om zich heen. De stemmen die zeggen dat ze niks kan. Steeds legt ze dan haar hand om het doosje dat aanvoelt als een gladde kastanje. Wat zou het zijn?
Dan beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Ze krijgt een raar bericht op de computer van haar vader. En een gek sms'je op haar telefoon. Kan het doosje haar helpen, of is ze in gevaar?
Samen met Robin probeert Levy het geheim van het witte doosje dat ze op straat gevonden heeft te ontrafelen. Zal dit doosje haar kunnen helpen met haar lessen en zal het het pesten op school stoppen?? Dit spannend verhaal voor jongeren van ongeveer 12 jaar maakt pesten, adhd, gescheiden ouders bespreekbaar. Ook worden de gevolgen van pesten niet vermeden maar ook het belang van vriendschap is heel duidelijk in het boek. Wie de vorige boeken van Lara gelezen heeft weet dat ze iets heeft met futuristische technologie in combinatie met wat we reeds kennen. Ook in dit verhaal komen we weer wat technologische dingen uit de toekomst tegen.
Ben jij ook benieuwd naar de avonturen van Levy en haar beste vriend Robin, Lees dan zeker dit boek.
Zelf vond ik het een heel leuk boek dat ik in sneltempo uit had omdat ik echt wou weten wat het doosje nu eigenlijk was, zit er iets in of niet en wie stuurt die rare berichten?? Het verhaal is zo geschreven dat je steeds verder wil lezen. Je wil echt weten of Levy en Robin het geheim van het witte wonderdoosje ontrafelen.

Meer recensies van