The Maze Runner Review

06 oktober 2020
The Maze Runner is het eerste boek van de maze runner-serie. Het concentreert zich op een jongen genaamd Thomas die wakker wordt in een doolhof zonder enige herinnering aan iets anders dan zijn naam. Hij vindt een gezelschap van jongens in het doolhof (de Gladers) en is vanaf dat moment vastbesloten uit het doolhof te ontsnappen om zichzelf en de anderen te redden. Ik koos voor dit boek omdat ik geïntrigeerd was door hoe Thomas en de anderen het doolhof zouden oplossen en eraan zouden ontsnappen, en welke uitdagingen hen daarin zouden wachten. Ik had verwacht dat dit boek veel puzzels zou bevatten met complexe en creatieve oplossingen.

Dit verhaal heeft een groot mysterie-element, maar het eerste boek beantwoordt niet alle vragen, waardoor je net zo geen idee hebt als toen je het boek begon te lezen. Daarom zou ik adviseren om de hele serie te lezen en niet dit ene boek alleen. De omgeving voor de samenleving is erg beschrijvend vanwege de districten en verschillende gebouwen die de jongens over hun hele grondgebied hebben gemaakt, maar het doolhof mist veel detail waardoor het meer avontuurlijke deel van het verhaal erg saai wordt '. De samenleving en de relaties tussen de jongens zijn waarschijnlijk het enige dat goed wordt beschreven. De jongens hebben een hiërarchische samenleving waarin de oudste jongen de leider is en de rest is verdeeld in afzonderlijke groepen met specifieke rollen van het verzorgen van het territorium tot het verkennen en proberen een ontsnappingsroute uit het doolhof te vinden. Het verhaal is erg saai omdat het meer gericht is op de ontwikkeling van de samenleving en relaties tussen de personages dan op de eigenlijke avonturen in het doolhof.

Over het algemeen heeft The Maze Runner een goede basis, maar het mist details en vereist meer actie. Ik zou dit boek niet aanbevelen omdat het saai is en de kernkenmerken van een actiegenre-boek mist.

Meer recensies van