Maan en zon

15 oktober 2015
Het boek speelt zich af in Curaçao en begint met Max die door zijn vader Roy wordt afgezet op school. Roy is taxichauffeur en zet zijn zoon Max af op school bij broeder Daniel. Max blijkt een jongen te zijn met een groot potentieel heel leergierig en wil niks liever als onderwijzer worden ook al denkt zijn vader daar anders over. Uiteindelijk komt Max zijn grote droom niet uit door een samenloop van omstandigheden.

Ik had enkel Post voor mevrouw Bromley nog maar gelezen van Stefan Brijs maar dat boek was goed in de smaak gevallen dus ook nu lagen de verwachtingen weer erg hoog. Stefan Brijs heeft zeker aan deze verwachtingen voldaan. Het boek is enorm mooi geschreven en ik waande me echt ter plekke in Curaçao. De personages kon ik me heel goed in verplaatsen en op bepaalde momenten heb ik toch even met de tranen in mijn ogen gezeten. Je voelt de vreugde en soms ook de wanhoop van de personages. Ik kijk alweer uit naar een volgend boek en ga de andere boeken zeker nog lezen.

Meer recensies van