Stille schreeuw

12 januari 2020
Het boek Stille schreeuw is het eerste boek van Angela Marsons wat ik lees. Het was voor mij een onbekende auteur omdat er nu pas werk van haar vertaald is naar Nederlands. Het maakt deel uit van de serie Kim Stone.

In dit boek is Kim Stone op zoek naar een moordenaar en dit terwijl ze enkele gebeurtenissen uit haar jeugd probeert te verwerken.

Voor mij was het geen slechte kennismaking met Angela Marsons. Het personage Kim Stone en de meeste mensen van haar team zijn heel goed uitgewerkt. De schrijfstijl is fijn en het boek leest vlot. Het enige puntje van kritiek dat ik kan opmerken is dat voor mij het allemaal net iets spannender had gemogen. Voor mij is dit toch wel een belangrijk puntje omdat bij een thriller spanning hoort.

De spanning werd net niet goed genoeg opgebouwd waardoor de vaart uit het boek ging. Toch zou ik willen aanraden om het boek te lezen want het is geen slecht boek maar verwacht niet teveel spanning. Ik verwachtte voordat ik eraan begon een heel spannend boek waardoor mijn verwachtingen helaas niet uitkwamen. Het volgende deel in de serie Kim Stone zal ik zeker weer gaan lezen maar dan met minder hoge verwachtingen.

Omdat het door de spanning een middelmatig boek werd kreeg het van mij ook maar 3 sterren als waardering.

Meer recensies van