Origineel en pakkend

Syl van oorschot 16 januari 2020
Ik vond Het Bloemenmeisje een origineel, verfrissend boek qua schrijfstijl. De ik-vorm vind ik over het algemeen irritant lezen, maar hier past het eigenlijk heel goed. De korte gekaderd vastgelegde gedachten van zus Thea vond ik super gedaan. Zo blijf je nog steeds in het ongewisse wat er met haar aan de hand is, maar er wordt een tipje van de sluier opgelicht. De balans in het boek kon iets beter, de spanning in het begin en het eind stond niet in verhouding met het onevenredig lange middenstuk waar stukken minder spanning voelbaar is. Desondanks blijft het wel steeds boeien, dus er gebeurt genoeg interessants om steeds weer een hoofdstuk te willen doorlezen (terwijl je eigenlijk al de luiken dicht moest hebben...) Personages goed uitgewerkt, en ook wel een heel vernieuwend type als hoofdpersoon, leuk! Toch ook wat kritieke puntjes. Ik haat het als niet alle verhaallijnen sluitend zijn. Als lezer wil je graag weten hoe het contact met Gigi afloopt. Een appje zonder reactie vond ik een enorme domper. Een afgeraffeld stukje verhaallijn, jammer. Om geen spoilers weg te geven blijf ik wat op de vlakte, maar hoewel geen open eind (absolute no go voor boeken) was het voor mij toch ietwat onbevredigend eind. Maar Al met al heerlijk leesvoer.

Meer recensies van Syl van oorschot