Een Realgood verhaal - levenservaring met een happy ending.

Dit boek is deel van een serie, ik heb enkel dit boek gelezen. Op zich kan je het verhaal perfect volgen zonder de voorgaande boeken. Maar je merkt wel dat er een meerwaarde is wanneer je de eerste boeken ook zou hebben gelezen: de verdieping van de karakters of in dit geval nevenkarakters kan bijdragen aan een beter begrip van de relaties.
Het boek leest heel vlot weg en je waant je ook echt in Texel (zelfs als je er nog niet bent geweest zoals ik). Een vakantiesfeertje voor de toeristen, maar wij volgen wel het reilen en zeilen van echte inwoners. Op zich een heel fijne manier van jezelf wegdromen naar een ander soort leven.

We volgen het leven van 2 dames die best wel wat te verwerken hebben zoals verlatingsangst, vluchtgedrag, problemen hebben met zelfvertrouwen maar ze zijn toch beide heel verschillend. Je leeft met hen mee en volgt hoe ze hun weg zoeken. Ze starten beide op een manier opnieuw en je merkt dat dat wel wat moeilijkheden maar ook veel groei meebrent. Er zijn veel warme momenten, vriendschap die openbloeit, lekkere taartjes en liefde. Er komen ook enkele zwaardere onderwerpen naar boven zoals ontbrekende ouders, ongeluk, schuldgevoel, abortus en verlies van ongeboren kind. Deze dragen wel bij aan het verhaal en de ontwikkeling van de karakters en brengen het 'feelgood' naar een real good. Het is niet altijd zonneschijn maar ze komt er wel door aan het einde van het verhaal.

Meer recensies van ThisButterflyWarriorReads