Verwend nest

tiggerhans 05 mei 2024
Jazeker, als man lees ik al jaren Barbara Cartland. Haar foto in knalroze met handtekening op mijn buro. Maar goed, dit is toch een van haar minder aansprekende boeken.
De aanloop van het verhaal klinkt wat vreemd en vooral ongeloofwaardig. Daarnaast komt Lady Vesta over als een ontzettend naief verwend nest en stelt ze zich voortdurend aan.
Toegegeven, als je ergens in 1819 in de "wildernis" van een niet-bestaand land slangen tegenkomt, hoort over ratten, en voortdurend het idee hebt dat je begeleider er alles aan doet om je naar huis te sturen, terwijl je in je hoofd volhoud dat je aanstaande -die je niet eens kent- misschien wel alsnog voor je in zwijm valt, tja, dan...
Sommige zaken zijn wat vergezocht en doen wat kinderlijk aan zoals Barbara ze hier verwoord. Halverwege het boek is eigenlijk al 100% duidelijk hoe het afloopt, misschien is dat de reden dat dit romannetje wat onplezierig leest. Maar goed, het is geen "literaire historische roman".

Meer recensies van tiggerhans