Ik kan mijn gevoel niet thuis brengen

tiggerhans 27 maart 2024
Een onbehaaglijk gevoel blijft er achter na het lezen van De Hojin Moorden. Heeft het te maken met het slot? Heeft het te maken met het feit dat door het hele boek wordt verteld dat dit of dat later zou blijken van belang te zijn in deze zaak? Dat namen en plaatsen worden genoemd met alleen de beginletter? Ik kan het niet thuis brengen. Ook al genoot ik van dit boek, van de personages, van Japanse woorden en gebruiken, ik zou de auteur even flink toe willen spreken. Positief punt is dat hij in staat is om je op het verkeerde been te zetten aangaande wie of wat en hoe. Net als Agatha Christie, maar dan wat gebrekkiger want na enige tijd werd mij toch wel duidelijk dat de veronderstelde moordenaar al bijna na de eerst paar pagina's van het lijstje geschrapt kon worden. Het is niet slecht, het is niet bijzonder. Toch ik kijk uit naar een andere titel van deze auteur. Al was het maar om te weten of hij zijn schrijfstijl in de jaren heeft verfijnd.

Meer recensies van tiggerhans