Interessante privé-detective

veravb 05 februari 2020
Na Lockdown het tweede boek van W.A. Dehairs en ook dit boek speelt zich af in Brussel.
Was in het vorige boek een journalist de hoofdpersoon, neemt nu een privé-detective deze rol op zich.
Keller Brik was bij de politie maar heeft door een bepaalde zaak zijn ontslag gegeven en is voor zichzelf begonnen als privé-detective. Wat er precies gebeurt is, kom je in dit boek beetje bij beetje te weten.
Hij wordt door zijn ex gevraagd om haar man op te sporen, die man is kabinetschef bij de minister, een belangrijk persoon met andere woorden. Nog voordat hij goed en wel begonnen is, wordt de man vermoord aangetroffen, opgehangen en als het ware afgeslacht met op de achtergrond een joekel van een graffititekening die precies weergeeft hoe de man erbij hangt. Alhoewel zijn werk er dan al op zit, bijt hij zich toch vast in de zaak.
Wanneer er twee nieuwe grote graffititekeningen opduiken in Brussel, is het voor de politie alle hens aan dek om nieuwe moorden te voorkomen. Het is een race tegen de klok om de dader te vinden.

Een spannend boek met een goed neergezette privé-detective, niet direct de aan lager wal geraakte ex politieman, maar iemand met een fatsoenlijk karakter. Ook zijn administratieve kracht Gwen mag er zijn. Die sleurt wel een serieus verleden met zich mee en ook dat krijg je stukje bij beetje mee. Ze ziet er bikkelhard uit, maar ze heeft een peperkoekenhart.
Wanneer je denkt dat het boek gedaan is, volgt er toch nog een onverwachte wending.
Wat mij betreft kunnen deze twee personages perfect een reeks dragen, er zit genoeg vlees op de botten om mee verder te werken en er is volgens mij ook nog genoeg uit hun verleden dat ik wil leren kennen. Op naar meer van dit duo.

Meer recensies van veravb