Zeer geslaagd debuut met veel horror en magie

Wendy Koedoot 13 februari 2020
Paarden spelen een zeer belangrijke rol in dit boek.Dat zie je ook op de prachtige cover.

Dit verhaal gaat over Nick, hij heeft een paard, Esprit . Op een dag wordt Esprit ziek en Nick worstelt met zijn relatie.Bovendien heeft hij ineens een magische bron in hem, waar hij zich geen raad mee weet.En hij verwaarloost de vriendschap met zijn beste vriend Chase.Wat moet hij doen?

Hij ontmoet de vreemdeling Karel, die hem wil helpen … wat er dan allemaal gebeurd is met geen pen te beschrijven.De wereld is in de ban geraakt van de Eeuwige schemering en Nick en Karel moeten de Relikwieën uit het verleden vinden om dit terug te draaien.
Dit zal niet makkelijk zijn. Onderweg komen ze allerlei personen en wezens tegen die hen tegenwerken...Toch houden ze vol.

Nick is een jongeman.Hij gaat samenwonen met Suzie maar dat valt niet mee. Hij wil haar niet vertellen dat hij een magie bron is..Hij leeft een beetje in een droomwereld, waardoor de relatie met Suzie niet optimaal is. Je kan je wel voorstellen wat hij meemaakt, lijkt me best wel heftig.
Suzie is een jonge vrouw, die haar eigen leven probeert te leiden. Ze is een aparte tante.
Van Karel kan je in het begin geen hoogte krijgen, maar in de loop van het verhaal kom je meer over zijn verleden te weten waardoor je wat meer kan meeleven.
Dan heb je nog Vaness en Tessy, zij hebben een belangrijke rol maar worden niet uitgebreid beschreven. Ik mag hen wel.
Van de Arkaswoel krijg ik de kriebels, wat een monsters…
Venga is een leukerd , net als Xyro. Waarom ze zo leuk zijn, kom je vanzelf achter.

Het boek begint meteen al spannend. Je wil weten wat er aan de hand is met Nick dus moet je wel verder lezen. De auteur heeft de sfeer erg levendig beschreven, je kan je de (dystopische) wereld goed voorstellen. Je voelt alles wat Nick en Karel meemaken zelf. Erg goed gedaan. Er zit niet alleen spanning in maar ook gruwelijke, horror achtige stukken, dan weer humor en vooral veel magie. Het is een verhaal dat niet in een hokje te stoppen is , het is dark fantasy /young adult met dystopische en horrorachtige trekken waarin magie en dieren een hoofdrol hebben.

Het plot is goed, niet voorspelbaar maar nog niet afgerond. Ik hoop dat snel een vervolg komt, want ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Meer recensies van Wendy Koedoot