Een Kijk op een ander leven

13 december 2019
Het verhaal draait om het leven van Jasmijn Vink. De lezers kunnen ervaren hoe het vroeger was om de leven met autisme en met syndroom van Asperger. In die tijd wisten ze nog niet wat dat waren.

Wat vond ik van het verhaal:
Ik vond het een meeslepend ontroerend verhaal. Ook vond ik het ontroerend wanneer Sandy overleed. Op sommige momenten kon ik me helemaal verplaatsen in Jasmijn 's leven.
Naarmate ik het boek las begreep ik ook de titel van het boek: ZONDAGSKIND
Want het hoofdpersoon Jasmijn Vink is op zondag geboren.

Jasmijn Vink:
Jasmijn Vink, een lieve, leuke, rustige, jonge meid die graag wil meedoen met de rest van de wereld. Ze wilt graag (normaal) zijn. Ze heeft teveel tweestrijd met haarzelf totdat er jaren later wordt geconstateerd dat ze Syndroom van Asperger en autisme heeft. Jasmijn knokt voor een leven dat ze graag wilt hebben. Ze is vaak naar haarzelf toegekeerd en luistert graag naar Elvis Presley muziek dat haar gekalmeerd.

Het verhaal had een schokkende dramatische einde wat ik niet had verwacht.

Meer recensies van