Marjolein Slats Genreclub

Hoewel ik het eerste deel goed vond. Moest ik erg wennen aan de schrijfstijl en pakte het boek mij niet altijd. Bij deel 2 had ik daar absoluut geen last van. Misschien doordat ik nu gewend was aan de schrijfstijl.
Naast Essun volgen we nu ook Nassun en Hoa. Zelf vind ik dit waardevolle toevoegingen. Zeker ook omdat ik erg nieuwsgierig was naar Nassun. Ik moet zeggen dat zij een ware verrassing was. Hoewel ze ook veel van haar moeder wegheeft.
De wereld die Jemisin heeft neergezet is een harde wereld. Ik lees er graag over, maar zou er zelf niet in willen wonen. De kans dat ik het zou overleven is ook erg klein. Met asregen, kooktorren, kannibalen en andere gevaarlijke dieren.
Ook de magie is geloofwaardig en voelt natuurlijk aan alsof het echt zou kunnen voorkomen.
Jemisin heeft mij gepakt en doet mij reikhalzend uitkijken naar het vervolg.
Op de spot schreven we er ook een oordeel over: https://www.hebban.nl/spot/fantasyclub/nieuws/het-oordeel-de-obeliskpoort

Reacties op: Jemisin heeft mij gepakt en doet mij reikhalzend uitkijken naar het vervolg

De Gebroken Aarde 2 - De Obeliskpoort - N.K. Jemisin
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 12,99