Met onbevaren volk is het slecht zeilen

Oueddanielle 14 juni 2019

`In deze overweldigende situatie, het natuurgeweld om ons heen en de dood die zo dichtbij is, ervaar ik op de meest intense manier hoe het is om écht te leven´

Deze spannende waargebeurde thriller kwam afgelopen week binnen en ik heb hem in één ruk uitgelezen.

Tim komt terug van een India-reis, heeft zeeën van tijd en het leven in Nederland valt hem weer tegen dan belt Julia, Hij heeft haar leren kennen tijdens zijn India-reis ze komt met een voorstel die eigenlijk te mooi is om waar te zien maar toch besluit ze om met haar in zee te gaan!

Samenvatting
Psychologische thriller gebaseerd op een waargebeurd verhaal
Tot zijn grote geluk wordt Tim meegevraagd om een jacht naar Corfu over te zeilen. De schipper, miljonair Robert, vindt Tims gebrek aan zeilervaring geen enkel probleem. Eenmaal aan boord horen reisgenote Julia en Tim de meest fantastische verhalen van Robert. Maar gedurende de reis begint hij zich steeds merkwaardiger te gedragen. Gaandeweg komt Tim erachter dat Robert niet de man is die hij leek. Gaat Tims fantasie met hem op de loop na weken op zee, of heeft hij hier te maken met een psychopaat?

De spanning van het boek is goed opgebouwd je zit eigenlijk al gelijk op het puntje van je stoel en dat nare onderbuik gevoel groeit en wordt steeds sterker.

Het verhaal is geschreven vanuit Tim die op zee Julia en Robert pas echt goed leert kennen.
Je voelt en leeft helemaal mee met Tim je snapt zijn keuzes en dat maakt het nog realistischer dat je denkt ik had zelf ook in z'on situatie kunnen belanden!

*Pluspunten;
-Alhoewel dit boek maar 214 bladzijdes telt is alles goed uitgewerkt en blijf ik niet met vragen zitten.
- De liefde voor de dieren in de onderwaterwereld spat er vanaf, erg mooi beschreven.

Ik geef dit debuut van Eric 5 Sterren!

Meer recensies van Oueddanielle