Een vervloekt schilderij

Romy 14 juli 2018 Auteur
Voor een klus in het buitenland verhuizen Johan Jagers en zijn vrouw Merel naar Florella voor een jaar, maar wat eerst een eenvoudige klus lijkt te zijn eindigt al snel in een rampzalige situatie.
Een het boek “Penitenza” wordt het verhaal vertelt van meerdere personen die elk een aandeel hebben in een misdrijf dat zorgt voor een onschuldige veroordeling.
Het is een ontzettend spannend boek en leest erg vlot. Ik heb erg genoten van deze misdaadroman en de raadsels die zich in het verhaal afspelen. Niets is wat het lijkt en pas op het einde, kan je pas zeggen dat je weet wat er is gebeurd.
Er zitten vele wijsheden in het verhaal verstopt en een groot thema is Familia en wat men allemaal voor elkaar doet.
Meerdere quotes zijn me bijgebleven:
Mens: Uw naam is Hebzucht. Uw achternaam Dom
Wie geen oog heeft voor schoonheid is blind voor het ware geluk
Na-apen is tientallen keren eenvoudiger dan zelf schapen
Wie heden niet in staat is, zal het morgen nog minder zijn
Het boek krijgt 4 sterren van mij. Een genot om te lezen was het.

Meer recensies van Romy