De hoofdstukken zijn niet te lang - je bent er zo door heen!

Paula Heeger 06 oktober 2014
Lauren Conrad ken je vast wel uit de realityshow The Hills op MTV. Nu ze niet meer in de show zit schrijft ze onder andere boeken. In 2009 schreef ze haar eerste boek voor de L.A.Candy-trilogie, wat meteen heel populair werd. Haar debuut stond namelijk zeven weken lang in de New York Times Bestseller List, een lijst waarin de best verkochte boeken staan. Nadat ze de trilogie L.A. Candy had geschreven en de boeken Style en Beauty, komt Lauren nu met een nieuwe reeks boeken: The Fame Game-trilogie. Er spelen een paar personages mee uit haar vorige trilogie, maar het is net even anders.

Net zoals in haar vorige trilogie gaat deze boekenreeks ook over een realityshow. Lauren weet daar natuurlijk heel veel van omdat ze zelf in de realityshow The Hills zat, een paar jaar geleden. In het boek heet de realityshow waar het over gaat The Fame Game. Madison en Gaby, twee personages uit de vorige trilogie, zitten opnieuw in dit boek. Daarnaast zijn er twee nieuwe meiden bij gekomen die ook meespelen in de nieuwe realityshow. In principe lees je het verhaal vooral vanuit Madison, maar er zijn ook hoofdstukken geschreven vanuit de vier meiden en vanuit de producer Trevor.

Wat fijn is aan het boek is de lengte van de hoofdstukken, de hoofdstukken zijn namelijk niet te lang. Zo ben je voordat je het weet door het boek heen. Ook zorgt het ervoor dat je door wilt lezen. De spanning in het boek is ook redelijk goed opgebouwd. In het midden van het boek vind ik het wel iets minder worden, dat vond ik jammer. Maar voor de rest is het een onwijs leuke chicklit. De personages zijn alle vier heel verschillend. Madison wil heel graag beroemd worden maar is daar aan het eind van het boek minder mee bezig, Gaby heeft eetproblemen en lijkt op het eerste gezicht oppervlakkig en Kate is een countrymeisje die een beroemde zangeres wil worden. En dan is er nog Carmen, zij is de dochter van beroemde ouders. Madison mag haar niet zo omdat ze al beroemd is en alles kan krijgen vanwege haar ouders, maar als je vanuit Carmen haar perspectief leest is haar leven heel anders. Carmen wil juist loskomen van haar ouders en actrice worden. Ze is eigenlijk ook heel lief, vooral tegen Kate.

Zo is het al met al heel interessant om te lezen omdat de meiden in het boek elkaar soms veroordelen terwijl het in werkelijkheid helemaal niet zo is. Ook zie je dat ze in de loop van het boek veranderen door gebeurtenissen, dat vind ik mooi om te lezen.

Dus als je L.A. Candy al leuk vond: dit is zeker een aanrader. Maar ook als je de vorige trilogie niet hebt gelezen kun je makkelijk aan deze boekenreeks beginnen.

Meer recensies van Paula Heeger