Muurbloem - Gaby Rasters

04 december 2017
Dit is het vierde boek van Gaby en wederom kiest ze voor de sociale media als rode draad door dit verhaal. Wat dit boek dan anders maakt? Het laat meer de duistere kant zien van het internet. Enerzijds heb je Daantje of Daan, (Jammer, dat haar naam steeds anders is, noem haar Daan en dan als koosnaampje soms Daantje.) die voor haar baas zich inschrijft op een onlinedatingsite en anderzijds heb je de mysterieuze meneer Stevens, die duidelijk iets scheelt, maar wat? Wie is hij werkelijk? En wat heeft hij te maken met wat Daant(je) allemaal plots overkomt nu ze online de datingwereld intrekt? Ik vind het best soms een verhaal apart, zijn hoofdstukken. Het verdient wat meer samenhang met het Daan-verhaal. Nu is het haast een alleenstaand iets, spannender (onderhuids vooral) soms dan het andere, wat meer voortkabbelt haast. Het voelt aan als een gemiste kans, want het zijn heftige thema's en geen fijne ervaringen.
Al bij al leest het boek op een zeer vlotte, maar ook best wel spannende manier, toch heb ik het idee dat het wat uitgebreider kon. Hier en daar een extra hoofdstuk zou de dynamiek tussen beide ten goede komen. Het zou zorgen voor een echt kippenvel-boek!
Niet dat het een slecht boek is, want Gaby zet je een paar keer op het verkeerde spoor, maar ook tot nadenken over oa. social media en hun invloed.
Hoe de online wereld roet kan gooien in je echte wereld en dat je best goed op jezelf past in beide, dat heb ik geleerd van dit boek.
Best een aanrader voor wie iets meer wil dan een gewone feelgood roman.

Meer recensies van