Deze 77 boeken lazen we december
December, de feestmaand bij uitstek. Jammer genoeg was het dit jaar voor iedereen anders ( dan we gewend waren)of we gewoon zijn. Maar toch konden we ook genieten van onze kleine bubbel. December was ook onze meeleesmaand van de Kerstboeken, hoeveel Kerstboeken we zelf gelezen hebben ontdek je hieronder.
-door Lizzie-
Lizzie
December was meeleesmaand van de Kerstboeken en daar heb ik enorm van genoten. Ik hou van de sfeer die rond de boeken en de films hangen in deze periode van het jaar. Juist in Geheugenspel en De jongen,de vos en het paard, kwam Kerst niet aanbod, in de rest van mijn gelezen boeken allemaal. Ik ben blij met mijn aantal in december.
- Een onverwachte Kerst - Natalie Cox 4****
- Geheugenspel - Nina Verheij 4****
- Het geschenk van Happiness - Holy Martin 4****
- Conflict & Structure - Marielle Brouwer 5****
- Sneeuwstorm -Nan Adams 3***
- De jongen, de vos en het paard - Charlie Mackesy 5****
- De Ierse Erfenis - Karin Swan (Buzz boek)
Renate
De laatste maand van het jaar, heerlijk gelezen met een bakkie thee erbij. Aan het einde van de maand heerlijk gelezen met de top2000 op de achtergrond, en dit jaar ook het jaar lezend uit gegaan!
Ik hou je vast - Marina Folkers 3***
Het landhuis - Anne Jacobs 4****
Twaalf dagen voor kerst - Jennifer Bayliss-Jennings 4****
Winter in het kattencafe - Melissa Daley 4****
V2 - Robert Harris 3***
Een tijd om nooit te vergeten - Jennifer Robson 4****
De jongen, de mol, de vos en het paard - Charlie Mackesy 4****
Een voor een - Ruth Ware 3***
Perfecte prooi - Helen Fields 4****
De Ierse erfenis - Karen Swan 3***
Antoinette
De laatste maand van het jaar sloot ik af met vooral mooie boeken. De meeste boeken kregen van mij gemiddeld 4 sterren. De grootste verrassing die ik las was De smaak van wilde peren. Wat heb ik genoten van dit boek zeg! De decembermaand was natuurlijk de kerstmaand bij ons. Toch las ik maar drie kerstboeken waar ik alledrie van genoten heb. Al met al sloot ik 2020 af met prachtige boeken.
Piranesi –Susanna Clarke 4.5****
Geheugenspel- Nina Verheij 4.5 ****
Twaalf dagen voor kerst – Jennifer Bayliss- Jennings 4****
De dag dat ik mijn naam veranderde – Bibi Dumon Tak 4****
Het geschenk Happiness - Holly martin 4****
Onder de linde- Greetje van den Berg 4****
De smaak van wilde peren – Ewald Arenz 5 *****
Wacht maar af – Loes den Hollander 4****
De dans van de tulpen – Ibon Martin 4.5****
Romantische kerst – Lizzie van den Ham 4****
Om nooit te vergeten – Sarah Jio 4****
Een voor een- Ruth Ware 3.5 ***
Gstaad – Kiki van Dijk 3***
Sneeuwstorm – Nan Adams 3***
Vers bloed – Nan Adams 3***
Zijspoor – Josha Zwaan 4****
Boven water – Arnaldur Indridason 4****
Wen er maar aan – Maike Meijer 3.5***
Smeltend ijs - Arnaldur Indridason 4****
Om nooit te vergeten – Sarah Jio 4****
De zilverboom – Lucinda Riley 4****
WIS – Zazie Norden 3.5***
Marieke
Een voor mijn doen mager leesmaandje, maar ik had ook minder leestijd en andere dingen aan mijn hoofd. Daarbij wisten ook niet alle boeken me evenveel te boeien.
Tot snel! - Beth O'Leary 4****
Zwarte zomer - M.W. Craven 3***
Verliefd, drie keer woordwaarde - Jackie van Laren 3***
Die ene kerstkaart - Debbie Macomber 3***
Het wonder van Monroestreet - Dani van Doorn 3***
Ava en het gesponnen poezenweb - Marieke Poelman 3***
Hannahs vlucht - Jan Eliasberg 4****
De vergeten tuin - Sandra J Paul
Bloemen van de duisternis - Tatiana de Rosnay 3***
Love in lockdown - Chloe James 3***
Blauwdruk van geluk - Petra Kruijt 3,5***
Betere tijden - divers 3***
Kerstmis met een staartje - Lizzie Shane 3***
Dingen die we toevertrouwen aan de wind - Laura Imai Messina 2,5***
Lucht - Lara Reims
Alleen de vogels vliegen - Anja Baumheier 4****
Het spoor van de tsaar - Denise van Dalen 3***
Sanne
December was een onrustige maand vond ik. De kinderen kwamen voor mij onverwachts thuis te zitten en ondanks een weekje kerstvakantie ben ik toch heel druk geweest in huis waardoor ik weinig leestijd had. Ik kijk dan ook niet met een voldaan gevoel terug op afgelopen maand. Toch is het nou ook weer geen beroerde maand geweest. Ik genoot bijvoorbeeld erg van Onuitstaanbaar van Vi Keeland en Wij van Sarina Bowen.
Dwars door de storm - Martine Letterie 3***
Zomerburen - Rianne Robben 3***
Twaalf dagen voor kerst - Jenny Bayliss 4****
Onuitstaanbaar - Vi Keeland 4****
Ickabog - J.K. Rowling 3***
Wij - Sarina Bowen 4****
Hier waakt oma - Stefan Boonen 4****
Helma
Al hakend, ja ik ben echt verslaafd, heb ik voornamelijk boeken geluisterd. Ik had in november al een aantal kerstboeken geluisterd, dus ik was een beetje door mijn kerstboeken heen. Ik las deze maand verschillende genres: thrillers, feelgood, Young Adult en verhalenbundels. Ik begon onder andere in de verslavende Dark Elements-serie van Jennifer L. Armentrout vol demonen en wachters en las eindelijk Enkeltje Ierland van Charlotte de Monchy die al heel lang in de kast stond te wachten. Voor een buddy read met Renate las Een tijd om nooit te vergeten van Jennifer Robson, Daar heb ik zo van genoten dat ik meteen op zoek ben gegaan naar andere titels van haar hand. We hebben haar ook geïnterviewd voor onze nieuw rubriek Kennismaken met ..., die binnenkort wordt geplaatst.. Voor mijn top 3 maak ik een keuze uit de feelgood boeken, want we zijn niet voor niets Fabulous Feelgood. Maar ik heb net zo genoten van de andere genres.
Het dorpje Happiness - Holly Martin , 4****
Een Noorse winternacht - Karen Swan, 4****
Kerst in Almsbrick - Dineke Epping 3***
Veel gezelliger dan bij u thuis - Sylvia Witteman, 4****
Mijn achterlijke kat Lola - Sylvia Witteman, 4****
Spiegelman - Lars Kepler, 4****
Vers bloed - Nan Adams, 3***
Enkeltje Ierland - Charlotte de Monchy, 4****
Een tijd om nooit te vergeten - Jennifer Robson, 4****
Het geschenk van Happiness - Holly Martin, 3***
Het verraad van Montverre -Bridget Collins, 4****
Bitterzoet - Jennifer Armentrout, 4****
Diana
December was een betere leesmaand dan november, maar dat was niet moeilijk, want in november las ik geen enkel boek uit. In november genoot ik van Baguette met jam voor twee van Wendy Brokers. Ik vond dit echt weer een heerlijk feelgoodverhaal; genoeg twists en heerlijke mannen en fijne personages. Voldoende diepgang en las heerlijk weg. Een echte aanrader wat mij betreft. Ik las ook eindelijk Denken aan vrijdag van Nicci French uit. Dat ik er zo lang over heb gedaan lag niet aan het boek, maar aan mij. Uiteindelijk vond ik het megaspannend en dat einde! Voor januari heb ik 4 boeken op de planning; en volgens mijn goede voornemens moet ik dat tempo er weer een beetje inhouden. Ik kijk in ieder geval uit naar de vier parels die in de eerste maand van 2021 op me wachten!
Baguette met jam voor twee - Wendy Brokers 4****
Denken aan vrijdag - Nicci French 4****
Hoe was jullie leesmaand?