×

Recensie: When it´s real

op 29 oktober 2020 door

Een release waar Nicole enorm naar heeft uitgekeken is het nieuwe boek van schrijversduo Erin Watt, When it´s real. Deze stand-alone belooft weer een heerlijk boek te zijn met sprankelende personages en een verhaal om bij weg te zwijmelen. Lees hier of Nicole dit zo ervaren heeft.

Popster Oakley is hot en heeft miljoenen fans. Meiden staan in de rij voor hem, maar dat geldt niet voor Vaughn. En juist zij moet hem helpen om van zijn badboy-imago af te komen. When it’s real is een onweerstaanbare roman van Erin Watt, bekend van de succesvolle en populaire boekenserie De Royals.

Popster Oakley is hot en heeft miljoenen fans. De paparazzi smullen van zijn escapades. Maar als Oakley nog serieus genomen wil worden in de muziekindustrie, moet hij iets aan zijn imago doen.

Wie kan hem daarbij beter helpen dan de doodgewone Vaughn? Ze hoeft zich alleen maar voor te doen als zijn nieuwe vriendin. Maar Vaughn vindt Oakley maar een arrogante sukkel. Oké, hij is hot, maar denk maar niet dat zij voor hem zal vallen.

Omdat ik enorm fan ben van de boeken van Erin Watt, hoopte en verwachtte ik dat ook dit boek me weer van mijn sokken zou blazen. Ik verwachtte ijzersterke personages, een verhaallijn om van te smullen en messcherpe dialogen.

Oakley (erg leuke naam trouwens) en Vaughn zijn personen waarvan je onmogelijk niet kunt gaan houden en de chemie tussen hen is non-stop voelbaar. De dialogen komen tot leven en heel vaak had ik het gevoel dat ik deel uitmaakte van hun gesprekken. Geen enkel personage in dit boek is plat of oppervlakkig. Zelfs de kleinste rollen worden goed uitgewerkt en dat brengt dit verhaal echt tot leven. De personages in de boeken van Erin Watt weten altijd een grote indruk op me te maken omdat ik er altijd meteen een band mee voel.

Verhaallijn

Om nu te zeggen dat het plot reuze origineel is, zou te ver gaan, maar de manier waarop het geschreven is, maakt dat het een verhaal is dat je in één adem uit wil lezen. Ondanks dat ik van tevoren wel kon voorspellen wat er zou gebeuren en hoe het zou eindigen, verminderde dat de leespret absoluut niet. Integendeel, juist doordat deze auteur(s) weten hoe ze een goed boek schrijven, ben ik ervan overtuigd dat zij zelfs de meest saaie verhaallijnen om kunnen toveren tot een bestseller. Daarnaast heb ik gewoon een enorme zwak voor verhalen met een verboden/onbereikbare liefde en het kat-en-muisspel dat daar vaak bij hoort.

Om nu ook maar de vergelijking te maken met de andere boeken van Erin Watt, leek het absoluut niet op een van hun eerdere boeken. De Royals-serie kwam op sommige punten meer in de buurt van het New Adult genre en One small thing had een veel zwaarder onderwerp, maar paste wel echt in het Young Adult hoekje. When it’s real is een heel stuk ‘’braver’’ dan de Royals-serie, dat ook veel beter bij dit verhaal past. Diepgang en luchtigheid wisselen elkaar perfect af en behalve romantiek komen ook vriendschap, verdriet ruimschoots aan bod.

Ik zou over dit boek niets kunnen bedenken wat ik minder goed vond. Zoals alle boeken van Erin Watt, heeft ook When it’s real alle elementen die van een boek een pareltje maken en ik kan me niet voorstellen dat iemand niet voor 100% van dit verhaal zal gaan genieten! Het heeft al mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen en ik geef dit boek dan ook met gemak 5 sterren

Hopelijk heeft deze recensie je overtuigd dat dit gewoon een must-read is en komt hij snel op je TBR!