20.000 mijlen onder zee

Gelezen 85 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 38 Favoriet 7 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 7   Topics 0

Professor Aronnax, diens knecht Conseil en Ned Land horen over het bestaan van een monster dat tegen zonsondergang plotseling opduikt en zich te goed doet aan schepen en hun bemanning. Tijdens hun zoektocht naar het geheimzinnige en kwaadaardige beest komen zij door toeval aan boord van de onderzeeboot Nautilus van kapitein Nemo. Aan boord van Nemo's bijzondere schip maken zij een lange, gevaarlijke en avontuurlijke reis mee: adembenemende onderwatertochten, moorddadige zeemonsters en veel andere spannende avonturen.

Jules Verne (1828-1905) is de schepper van een enorm en zeer veelzijdig oeuvre en een van de meestgelezen auteurs aller tijden. Zijn boeken zijn een meeslepende mengeling van vernuftige fantasie en wetenschappelijke waarheid, vol ingenieuze vondsten en romantische verwikkelingen.

'Wat ik zo prachtig vind aan de verhalen van Jules Verne is dat veel van zijn ideeën later werkelijkheid zijn geworden. Met een ver vooruitziende blik en in een prachtige schrijfstijl geschreven.' - lezersreactie op Hebban.nl - Sophia

Literatuur & Romans , Sciencefiction & Fantasy
Spannende boeken algemeen
Literaire fictie algemeen
Science fiction
Fictie 10-12 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Non-fictie Vrije tijd/algemeen
Verhalen en sprookjes