28 embryo's

Maaike en Ingo koesteren een vurige kinderwens. Op natuurlijke wijze zwanger raken is echter nog niet gelukt, en door haar leeftijd (rond de veertig) en zijn trage zaad is de kans niet groot dat het op korte termijn wél zal lukken. Daarom oriënteren zij zich op de andere mogelijkheden die er zijn om hun kinderwens in vervulling te laten gaan. Tijdens de adoptiecursus ontmoeten ze drie koppels die in hetzelfde schuitje zitten.

Die ontmoeting is het begin van een avontuur dat ze onder meer naar Spanje voert, ze confronteert met hormoonspuiten in de koeltas, eicel- en spermadonaties met en zonder hun uiterlijke kenmerken, embryo's in de vriezer, de uiterste rekbaarheid van hun relaties en, uiteindelijk, met de geboorte van vijf kinderen die niet op aarde waren gekomen zonder al dit kunst- en vliegwerk.

28 embryo's is een ontroerende, onthutsende en humoristische autobiografische roman over een bijzondere vriendschap van vier vrouwen met een gezamenlijk doel. En het is een document van deze tijd, waarin de wetgeving en de morele beoordeling nog achter de kersverse mogelijkheden aanlopen. Want hoe ver kan en mag je gaan in het vervullen van een van je grootste wens in het leven? Wanneer is een kind jouw kind? En wat doen we met de overgebleven embryo's?

Recensies (1)

Is 28 embryo's het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op 28 embryo's