600 gedichten over leven, liefde en dood

Belangrijkste poëziebloemlezing viert 40-jarig bestaan
Het Groot Verzenboek van Jozef Deleu - nu onder de titel Nieuw Groot Verzenboek - is voor de zevende maal uitgebreid en geactualiseerd. In deze thematische bloemlezing uit de Nederlandstalige poëzie van de twintigste en de eenentwintigste eeuw zijn de gedichten gegroepeerd rond de grote thema's van het leven: verwachting en geboorte; kinderjaren en jeugd; liefde; samenleven, huwelijk, vriendschap; het ouderhuis; vragen die onbeantwoord blijven; eenzaamheid, ziekte en dood. Deze bloemlezing richt zich niet alleen tot de kenners maar ook tot een zo groot mogelijk publiek. Ze geeft een veelzijdig en evenwichtig beeld van onze moderne poëzie van Gezelle en Gorter tot Charlotte Van den Broeck en Bernke Klein Zandvoort.

Recensies (1)

Is 600 gedichten over leven, liefde en dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 600 gedichten over leven, liefde en dood