Abdoel en Akil
Parool:

Abdoel en Akil

Gelezen 33 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Zeventien zijn Doris en Nola als ze op zoek gaan naar een vriendin die met haar geliefde druiven plukt in de Franse Drôme. Ze hebben afgesproken in het café op het plein van een klein dorp. Daar aangekomen is het stel spoorloos. Wél zijn daar Abdoel en Akil. ‘Ze zijn in de heuvels,' zegt Abdoel, ‘aan het eind van de middag zullen ze wel terug zijn.' De mannen stellen voor om in de tussentijd gezamenlijk een bezoek te brengen aan het plaatselijk kasteel. Goedwillend als ze zijn, durven de meisjes niet hun gevoel te volgen. Ze zeggen ‘ja' en gaan, op 't heetst van de dag als geen mens zich buiten waagt, met de mannen mee.
Nauwgezet en verraderlijk lichtvoetig beschrijft Entius hoe dit ‘ja' hun leven en hun vriendschap beïnvloedt in een subtiele roman over (on)schuld, angst en schaamte, en de verwoestende werking van vooroordelen.

Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
17 april 2017
26 april 2017
9789028261907 , 9789028270305

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Guy Doms Hebban Recensent

Licht verteerbare zinnen

door: Guy Doms

Drie Nederlandse meisjes van 17 reizen samen en trekken met hun zware rugzakken door Zuid-Frankrijk. Het is de zomer van 1978. Doris, Nola en Gaby maken ginds kennis met André, een plaatselijke adonis van eind twintig. Al snel vormt hij met Gaby een stel. De twee tortelduifjes gaan druiven plukken...

Reacties op: Abdoel en Akil