Accepteren en doorgaan

Rank 5905 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Jelle van Gorkom (Doetinchem, 1991) is een van de meest succesvolle BMX'ers van Nederland. Hij werd ten minste een keer Nederlands Kampioen in alle leeftijdscategorieën, 15 keer in totaal. In 2015 won hij zilver op het Wereldkampioenschap in Zolder (België) en in 2016 won hij op de Olympische Spelen van Rio de Janeiro ook zilver. Sinds 9 januari 2018 staat Jelle ook bekend als 'die jongen van die val met die ketting'. Het was de tweede keer dat hij in coma raakte na een val op de BMX-baan. Dit boek is het verhaal van een onbezorgde, vrolijke jongen uit de Achterhoek die uitgroeide tot een grote inspiratiebron. De vooruitzichten die hij kreeg waren somber. Nooit meer praten, lopen of fietsen. Daar dacht Jelle anders over. De afgelopen jaren doorliep hij meerdere revalidatie trajecten. Allemaal met het doel om telkens een beetje beter te worden. Met zijn resultaten heeft hij iedereen verrast. Zijn motto: ' It always seems impossible until it's done' leeft hij zelf elke dag na. Met de Jelle van Gorkom Foundation wil hij andere mensen met een beperking helpen om ook het maximale uit hun mogelijkheden te halen. Het delen van zijn eigen verhaal is hierin de eerste stap.

01 januari 2021
24 november 2021