Achter de regenboog

Rank 7077 Gelezen 105 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 80 Favoriet 11 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 2   Topics 0

Na de gewelddadige dood van haar vader is de inmiddels dertienjarige Blue gestopt met praten. Ze heeft maar één liefde over: die voor het boek dat ze van hem kreeg vlak voor zijn dood, waarin ze onafgebroken leest. Wanneer Blue haar vaders moordenaar ontmoet, besluit ze dat dodelijke wraak het enige is wat haar rest. Maar voor het zover is wordt ze verliefd. En dan neemt alles een onverwachte, nog veel gewelddadiger wending dan voorzien.

Ik zal het u vertellen, dokter, het verhaal van een dertienjarig meisje dat een man ombracht. En ook nog een vrouw.

De zeventienjarige Solomonica de Winter schrijft in een beklemmende stijl, zoals die zelden gezien wordt in de Nederlandse literatuur. Ze houdt de lezer tot het laatst gevangen in de woede van haar intense heldin. Dit, gecombineerd met een ingenieuze plot, maakt Achter de regenboog het verbluffende debuut van een van Nederlands jongste schrijfsters ooit.

'Goed geschreven, leuk verzonnen, intrigerende hoofdpersoon, verrassend einde. (...) Waar haalt de jonge schrijfster het allemaal vandaan? Wat een rijke fantasie.'
DE VOLKSKRANT ***

'De debuutroman van de 16-jarige Solomonica de Winter valt op. Niet alleen wegens de dubbelmoord die erin gepleegd wordt of de afkomst van de schrijfster, maar vooral vanwege de literaire kwaliteit.'
ILLUSTRIERTE NEUE WELT

'Achter de regenboog is ongelofelijk cool, zuiver en stijlvast verteld. Dit is van een zestienjarige nauwelijks voor te stellen.'
FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG

Prometheus
27 november 2014
27 november 2014

Een duister, modern sprookje

1 like

Solomonica de Winter (1997) is de dochter van schrijvers Leon de Winter en Jessica Durlacher. Op haar zestiende begon de jonge schrijfster aan haar debuutroman Achter de regenboog, die ze in het Engels schreef. Een jaar later was het af en werd het boek vertaald naar het Duits en het Nederlands....

Reacties op: Achter de regenboog