Adem

De Eritrese Meron Adem verlaat zijn geboorteland uit angst voor de dictatuur en vlucht naar buurland Sudan. Hier komt hij in handen van mensensmokkelaars die hem meevoeren naar Libië. Onder de meest vreselijke omstandigheden zit hij langer dan een jaar opgesloten, er zijn dagen dat hij de zon niet kan zien. Als hij de dood voelt naderen, neemt hij afscheid van haar die hem zo dierbaar is: zijn oma

Op een morgen schiet hij wakker. Hij rent de straat op, houdt een voorbijganger aan en vraagt: “Waar ben ik?” Het antwoord: “Op Sicilië, Italië", is bepalend voor de rest van zijn leven. Hij heeft een tweede kans gekregen! Maar hoe die aan te pakken in een land waar je niemand kent en in een cultuur die niet de jouwe is?

De Westerse Selma is op zoek naar geluk en zingeving. Is het toeval dat de twee elkaar ontmoeten en een band opbouwen die erom vraagt een ander toe te laten in je gevoelsleven?
De vraag “Hoe dit kostbare leven te leven? ” staat centraal in deze ontroerende roman, over de intelligentie van het leven, onvoorwaardelijk liefhebben en je grootste angsten overwinnen_ ADEM

Recensies (1)

Is Adem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Adem