Adviseren als tweede beroep

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Ideeën in de organisatie geaccepteerd te krijgen. Voor veel staf- en beleidsmedewerkers die goed zijn in hun vak, blijft dit nog steeds een groot struikelblok. En dat is jammer, want vaak is het hun taak vanuit hun discipline een bijdrage te leveren aan de organisatie. Wanneer ze echter niet over de vaardigheden beschikken om invloed uit te oefenen, gaat die bijdrage verloren. Eigenlijk is adviseren dan ook het tweede beroep van staf- en beleidsfunctionarissen. Om succesvol te zijn in een organisatie is beheersing van de eigen vakdiscipline dus niet voldoende. In zes hoofdstukken leest u hoe u ideeën en adviezen in uw organisatie wél geaccepteerd krijgt. Hoe u weerstanden kunt overwinnen. Daarbij komen zaken aan de orde als 'standvastig in doelen maar flexibel in methoden', rollen en rolconflicten, het opbouwen van formele en informele netwerken, het onderkennen van en omgaan met de organisatiecultuur en het ontwikkelen van de juiste adviesstrategie. Deze derde herziene druk van Adviseren als tweede beroep geeft vele handvatten die in de praktijk bruikbaar zijn. Die meteen resultaat opleveren. Staf- en beleidsfunctionarissen kunnen ze gebruiken om hun adviezen gerealiseerd te krijgen. Om effectief te zijn. Al meer dan 70.000 exemplaren gingen over de toonbank van deze bestseller.

Kluwer Academic
08 september 2020