Aftellen

Aftellen

Gelezen 378 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 190 Favoriet 19 Recensies 78
Literatuur & Romans Artikelen 4 Spots 17   Topics 0   Leesclub

In Lichte jaren maakten we kennis met de onvergetelijke Cazaletfamilie in de laatste zorgeloze jaren voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Nu, in het volgende deel Aftellen, schrijven we 1939, Hitler is net Polen binnengevallen. De kinderen worden snel volwassen onder invloed van zowel de omstandigheden op het wereldtoneel als de gebeurtenissen in hun eigen leven. Voor hun ouders verandert alles door de oorlog. Edward meldt zich bij de raf, Rupert gaat naar de marine en wordt na Duinkerken in Frankrijk als vermist opgegeven. Hierdoor rust het hele familiebedrijf op de schouders van Hugh, die door zijn verwondingen uit de vorige oorlog zelf niet ten strijde kan trekken.

De Cazalets (2)
Atlas Contact
02 oktober 2017
20 oktober 2017

Guy Doms Hebban Recensent

Cazalet-verslaving kondigt zich onderhuids aan

door: Guy Doms 1 like

Na Lichte jaren, het eerste deel van de 'Cazalet-kronieken', was het bang afwachten welk onheil de Tweede Wereldoorlog zou aanrichten bij deze bemiddelde familie. In Aftellen gaat de Britse romanschrijfster Elizabeth Jane Howard (1923-2014) lekker verder met haar familiesaga. De pesterijen die ze...

Reacties op: Aftellen