Aldoor dezelfde dag

ESSAYS
Pieter van den Blink bezoekt de Parijse nachtclub Castel en geeft daarbij een beeld van de moderne Franse literatuur. Guus Luijters bespreekt de ongelooflijke slechtheid van Arthur Rimbaud, en Henk Pröpper publiceert een recent gedeelte van zijn Parijs' dagboek.
POËZIE
Jacques Roubaud leidt de lezer rond over de straten van Parijs, Christophe Tarkos bespreekt in versvorm de poëzie in Frankrijk. Verder treft u Ariane Dreyfus aan in de bioscoop en bespreekt Gwenaëlle Stubbe de 'hele charme' van de Franse stranden.
PROZA
Kiki Coumans vertaalde enkele nog niet eerder in het Nederlands verschenen teksten van Proust en Colette. Verder verhalen van Boris Vian, Régis Jauffret en John Fante, aartsvader van dit tijdschrift.
SCHRIJVERSVERTREKKEN
Martin de Haan ontmoet Michel Houellebecq, de meest succesvolle Franstalige auteur van het moment: 'De roman is in zijn algemeenheid een ambigu genre, maar het klopt dat de mijne nog een extra vorm van ambiguïteit bezitten: je weet niet zeker of je inderdaad een roman aan het lezen bent. Aan de andere kant heeft het boek toch ook een slot, dus aan het einde wint de roman. Maar ik ben geen onvoorwaardelijke liefhebber van het genre. Vaak vind ik filosofie interessanter.'
ILLUSTRATIES
Nieuwe tekeningen van Erik Bindervoet.

Is Aldoor dezelfde dag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aldoor dezelfde dag