Alle dagen prinsjesdag

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Schrijver Rob van Vuure en katten, een verhaal apart. Zeg maar gerust: twintig verhalen apart. Twintig met zorg geselecteerde columns over Sam, Sok, Poekie, Zoef, Cas, Anky, Bliksem en nog elf andere katten.

Kater Cas die achthoog van de flat viel, van zijn zeven levens verbruikte hij er in een paar seconden zes. Zijn laatste leven duurde toch nog acht jaar. De broertjes Sam en Sok! Sam bedeesd, Sok brutaal. Sok met zijn witte voetjes(sokjes) werd snel groter, de naam Kniekous drong zich op. Kat Bliksem die vroeger de heer des huizes woedend maakte, jarenlang hoorden onweer en Bliksem bij elkaar. ‘Rover’ Poekie die bij het zien van buurman-de-vijand meteen vluchtte, in éen sprong door het luikje naar buiten. Buurkat Zoef die na acht jaar weer ‘terugkwam’. En kitten Brokje heet Brokje zoals sommige mensen Brood heten. Ook: poes Roosje die de buurtborrel organiseerde. Ook: de Utrechtse poes Mona die even buiten Bogota een Colombiaanse overvaller identificeerde.

‘Van os maak je worst en van kip een nugget,
maar van poes maak je een stukje’
Midas Dekkers

Rob van Vuure (‘Bladendokter’) schreef veel boeken: over tijdschriften, over zijn ouders, over sport, over linkshandigheid. En nu eindelijk ook over de katten in zijn leven. Met ook hier op elke pagina die prikkelende observaties.

Korte verhalen
Gebundelde columns en interviews