Allesbehalve super

Loop jij in de supermarkt soms ook verloren, zoekend naar dat laatste item op je boodschappenlijstje? Het overkomt zelfs de meest ervaren klanten. Voel jij je soms nostalgisch bij het bekijken van een oude foto? En hoe gaat jouw kappersritueel? Rudi Lavreysen neemt de tijd om te kijken en te ontdekken. Nieuwsgierig mijmert hij over de meest banale situaties – van een bezoek aan zijn ma in het woonzorgcentrum tot een ontmoeting op café – en projecteert zijn verwondering in woorden. Zo biedt hij een onverwachte kijk op dingen waar we nog zelden bewust bij stilstaan. Deze ludieke en herkenbare, korte en zeer korte verhalen zijn het ideale tussendoortje. In 'Allesbehalve super' vertelt Rudi Lavreysen ons niet over wereldschokkende gebeurtenissen. Wel verleent hij een nieuwe glans aan dingen die doorgaans zomaar aan ons voorbijgaan, door ze te bekijken met zijn heldere, creatieve ogen. Zo onderzoekt hij het waarom achter ogenschijnlijk alledaagse handelingen. Wat aanvankelijk als een doodgewone situatie start, mondt in deze verhalen vaak uit in een onverwachte, naakte waarheid, die ze een subtiele grappige toets geeft.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Allesbehalve super het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Allesbehalve super