Als de dokter belt

Als de dokter belt ….

Dit is de tweede bundel met zeer korte verhalen ( ZKV’s) van Jos Lindeman. In drie reeksen beschrijft hij wat het met zijn gezin, familie en vrienden doet, als in de zomer van 2011 zijn volwassen zoon levensbedreigend ziek wordt, anderhalf jaar later zijn vrouw getroffen wordt door longkanker – met een prognose van negen maanden – en deze ziekte eind 2018 ook bij hemzelf wordt ontdekt.
Jos heeft in dit boek deze onwerkelijke realiteit gevat in vaak nuchtere beschrijvingen, rake observaties en beschouwende commentaren. Vaak ook humoristisch maar tussen de regels is de spanning voelbaar…

Jos Lindeman is in 1950 geboren in het buurtschap Hasselo bij Hengelo. Hij is getrouwd en heeft een zoon en twee dochters, Als onderwijzer heeft hij acht jaar in het basisonderwijs gewerkt en vervolgens tot 2015 in verschillende functies in het middelbaar beroepsonderwijs.
Sinds 1990 is hij ook werkzaam in het reclamevak.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Conferent uitgeverij
20 november 2020
20 november 2020

Reacties op: Als de dokter belt