American Gothic

Gelezen 6 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 29 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Het is verkiezingsnacht. Bruna – die politicologie doceert aan de Universiteit van New York – is op tv geweest om commentaar te geven op de uitslag. De angst die ze voelt wanneer ze thuiskomt is niet te wijten aan de overwinning van de republikeinse kandidaat, maar aan het geheim dat ze moet vertellen aan haar man Tom. Zo begint, als een huiselijk drama, een roman die onze ogen pagina voor pagina opent. We ontmoeten Bruna, die emigreerde van Italië naar de vs, waar ze een baan en een echtgenoot vond, maar haar illusies verloor. We leren Sal en Amanda kennen, de bekrompen en bemoeizuchtige Italiaans-Amerikaanse schoonfamilie. Minerva – tienerdochter van Bruna en Tom – die zegt: ‘Als God zou bestaan, zou er geen oorlog in Syrië zijn’, en Mario, de zoon die zich ongemakkelijk in zijn mannelijke lichaam voelt. En dan Yunus, de student die zijn liefde aan Bruna wijdt, en haar een dagboek achterlaat waarin hij zijn verhaal vertelt als zwarte jongen zonder de mogelijkheid om te kiezen – en waarom dat leidde tot de meest radicale keuze: vechten in de oorlog in Syrië.
American Gothic is een onbevreesd portret van de wereld van nu. Het is een dicht op de huid verteld verhaal over dromen, politiek, geweld, verdeeldheid, verraad en liefde als onze laatste en enige hoop.

Arianna Farinelli werd in 1975 in Rome geboren. Sinds 2001 woont ze in de Verenigde Staten. In 2009 promoveerde ze in de politieke wetenschappen en sinds 2010 geeft ze les aan het Baruch College van de City University van New York. American Gothic is haar eerste roman.

Prometheus
30 maart 2020
30 maart 2020

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Hedendaagse identiteit

door: Anne Oerlemans 2 likes ebook

Arianna Farinelli (1975) werd in Rome geboren en woont sinds 2001 in de Verenigde Staten. In 2009 promoveerde Farinelli in de politieke wetenschappen en sindsdien geeft ze les aan het Baruch College van de City University New York. Haar eerste roman, American Gothic, verscheen in maart 2020 in...

Reacties op: American Gothic