Artikel 353

In een armoedig Bretons vissersdorpje wordt de visser Martial Kermeur gearresteerd voor de moord op een vastgoedontwikkelaar. Hij heeft de man, Antoine Lazenec, overboord gegooid en laten verdrinken. Wanneer hij voor de rechter verschijnt, bekent Martial de moord onmiddellijk en begint te vertellen over de gebeurtenissen
die hebben geleid tot zijn daad: zijn scheiding, zijn onhandelbare zoon Erwan en zijn ontslag. Maar vooral gaat hij in op Lazenecs oogverblindende plannen voor een resort aan zee, waarin Martial zijn ontslagpremie investeerde. Een resort dat nooit werd gebouwd.

In deze ijzersterke roman toont Tanguy Viel ons de psychologie achter een moord. Hij verleidt de lezer om mee te gaan in de belevingswereld van Martial en de grote maatschappelijke malaise in Bretagne. Tegelijkertijd wordt de diepere vraag opgeworpen, wie er verantwoordelijk gehouden moet worden voor de dood van vastgoedontwikkelaar Lazenec.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Artikel 353 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Artikel 353