Auxiety

Gelezen 15 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 44 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Zo hadden ze het op hun eerste werkdag afgesproken: binnen tien jaar zouden zij die tent runnen en alle dinosaurussen uitroeien.

Hiphop zou de multiculturele meteoriet zijn op Hilversum, of ze het nu wilden of niet.

Sky is the limit in de Nederlandse muziekindustrie. Dat brengt een snel veranderende wereld met zich mee – inclusief geld, macht en grote belangen.

De hoofdpersonages in Auxiety begeven zich in deze wereld: Amir, een succesvolle independent rapper, Isaiah, een ambitieuze A&R van een toonaangevend platenlabel, en Wytske, een invloedrijke playlist editor bij een grote streamingdienst. Alle drie lijken ze de winnaars in de Nederlandse hiphopscene, maar dan dreigen ze zichzelf te verliezen.

Auxiety is een hedendaagse pageturner vol ambitie, zelfspot en liefde voor muziek, maar ook vol flagrant materialisme, morele misstappen en doorgedraaide ego’s.

Aux•ie•ty (De; V)

1. een gevoel van ongemakkelijkheid, nervositeit, schaamte over je muzieksmaak en of -kennis: ze wist niet wat ze hierna op moest zetten, ze werd overspoeld door auxiety.

2. een aandoening gekenmerkt door overmatige blootstelling aan de muziekindustrie: hij werkt al zeker tien jaar in de business, hij lijdt denk ik aan auxiety.

Dieuwertje Heuvelings (1989) is sinds 2007 werkzaam in de muziekindustrie. Door haar baan bij het succesvolle Spotify werd zij op jonge leeftijd een van de meest invloedrijke figuren in de hiphopscene. Eerder schreef ze voor Hard//Hoofd en SSBA Salon.

Das Mag Uitgeverij B.V.
11 september 2020
11 september 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Evelien Walravens Hebban Recensent

Iets te specialistisch voor een roman

door: Evelien Walravens 1 like ebook

De term 'auxiety' kun je op verschillende manieren uitleggen. Letterlijk kun je het vertalen naar 'angst voor de aux-kabel'. Veel mensen die in de muziekindustrie werken schijnen er last van te hebben: angst voor het moment dat jij moet beslissen welk nummer er gedraaid moet worden. Het is ook iets...

Reacties op: Auxiety