Avonturen van Ukridge

Neen, u bent niet het enige financiële genie met tegenslag! Troostrijke verhalen voor bij de haard. Wellicht nuttig in deze tijden.
Stanley Featherstonehaugh Ukridge, of kortweg Ukridge, is een scharrelaar met grootse ideeën. Hij is telkens op zoek naar mooie financiële voordelen die hij met ingenieuze plannen en schema's wil bereiken. Zijn vriend Corky Corcoran is zijn trouwe toehoorder die hem telkens probeert te behoeden voor de valkuilen in Ukridges slimme plannetjes.
Zo zien we Ukridge, worstelend met jacquet en hoge hoed, bij de Ascot paardenraces wedden om zijn inkomsten wat op te krikken en raakt hij verwikkeld in een verloting van een dode hond die de Waterloo Cup had moeten winnen. Zijn tegenslag is groot als hij zijn stiefoom Percy tegen het lijf loopt, die nog losser met financiën omgaat dan Ukridge zelf. En uiteraard worden allerlei romances in de kiem gesmoord als goed bedoelde plannetjes in duigen vallen.
In de hier verzamelde verhalen ziet Ukridge telkens grote mogelijkheden om zijn financiën weer op een acceptabel niveau te brengen. Dat dit niet de door hem gewenste gevolgen heeft hoeft geen betoog.

Is Avonturen van Ukridge het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Avonturen van Ukridge