Belladonna

Bella Donna

Gelezen 18 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 1 Recensies 10

'Champagne hoort niet te ploffen. Het hoort te klinken als de zucht van een tevreden mevrouw.'

De meedogenloze Machteld de Wit is vastbesloten: voor haar dertigste heeft ze het gemaakt. Samen met haar vriend Woody begint ze een ego glossy waarmee ze binnen een jaar miljonair hoopt te worden. Al snel is ze de talk of town - ze schuimt alle feestjes af, maakt nieuwe vrienden, komt op de radio en staat in de krant. Niets staat haar succes nog in de weg. Maar dan gebeurt er iets wat haar leven volledig op zijn kop zet... De vrouw die alles wilde is een sprankelend debuut over het snelle zakenleven in Amsterdam, over dromen - en vooral over de vraag hoe ver je kunt gaan om die dromen waar te maken.

Uitgeverij Link
26 september 2014
26 september 2014
9789462321892 , 9789462321908

Net niet helemaal...

door: Penny Engelvaart 1 like

De schrijfster van Bella Donna, Mathilde Hoekstra, heeft zelf met iemand zoals het hoofdpersonage Machteld de Wit samengewerkt. Ze heeft haar roman op deze manipulatieve, ook wel psychopathische persoon gebaseerd. Hoekstra schrijft artikelen voor NRC Next, Het Parool en Redbull.

Bella Donna...

Reacties op: Bella Donna