De ideale man

Gelezen 129 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 130 Favoriet 4 Recensies 38
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 4 Top25's 2   Topics 0   Leesclub
De ideale man van Mathilde Hoekstra is een komisch en herkenbaar verhaal over een jonge moeder die uit haar ingedutte relatie wil stappen. De fout van haar leven of de beste beslissing ever?

De Bloemendaalse Evelien wil de perfecte moeder zijn, maar ze kan niet koken, haat het huishouden, schreeuwt iets te vaak tegen haar dochters en heeft nooit meer seks.
Tijdens een feestje botst ze tegen Kees op, die haar meevraagt naar een hotel. Evelien houdt de boot af, maar hij zegt dat ze er niet over moet nadenken, maar moet voelen.
Evelien gaat verder met de kinderverjaardagen met te veel wijn, maar Kees’ opmerking laat haar niet los. In haar zoektocht naar een bewust en gelukkig leven valt Evelien toch voor Kees. Ademloos luistert ze naar zijn verhalen over kwantumfysica, non-dualisme en spiritualiteit. Wanneer hij haar aanraadt naar een controversiële relatietherapeut te gaan, worden Eveliens stappen steeds groter. Ze voelt dat ze op de juiste weg zit. Of maakt ze de fout van haar leven?

‘Snel, herkenbaar en smaakt naar meer.’ Marleen Koolmees, chef redactie Libelle

Luitingh Sijthoff
05 maart 2019
13 maart 2020

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Een eerlijke roman over een omstreden verliefdheid

door: Sanne de Graaf

Evelien heeft alles. Haar man Taeke heeft een goede baan, ze heeft twee prachtige dochters, een mooi huis, een afgeronde universitaire studie en ze werkt aan haar tweede boek. Toch zit ze niet lekker in haar vel. Ze schreeuwt tegen de kinderen en vindt zichzelf niet meer de leuke vrouw die ze ooit...

Reacties op: De ideale man