Bermuda

Volkskrant:

Bermuda

Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 1   Topics 0

Meis weet niet hoe ze moet leven. Wanneer ze haar beste vriendin kwijtraakt, verliest ze alle houvast. Ze slentert over straat en vlucht voor het donker, bang voor alles om zich heen. Filmscènes vlechten zich door haar dagen en maken de werkelijkheid tot een droom. Wanneer Meis’ bestaan zo klein is geworden dat ze er nauwelijks nog in past, laat ze alles achter en vertrekt. Haar intuïtieve zoektocht naar zichzelf leidt van het Amsterdamse Bos en Lommer tot aan een woonboot in de gracht. Terwijl ze nieuwe identiteiten uitprobeert, wordt Meis ook door de mensen om haar heen in verschillende rollen gedwongen. Maar wie is ze nu echt?

Bermuda is een beklemmende, poëtische coming of age-roman, een mystiek relaas waarin de fictie het meermaals lijkt te winnen van de werkelijkheid.

Nijgh & Van Ditmar
24 mei 2016
24 mei 2016

Nienke Pool Auteur

Stijliconische flitsroman

door: Nienke Pool 1 reactie 1 like

Tien jaar geleden debuteerde Basje Boer (1980) zeer succesvol met haar verhalenbundel Kiestoon. Haar korte verhalen verschenen in onder meer de Revisor, Hollands Maandblad, Das Magazin en de Gids. Daarna werd het stil rond de auteur, maar Boer kan gelukkig meer dan alleen maar schrijven, veel meer....

Reacties op: Bermuda