Bersama

Bersama

Culinair   Topics 0
'Bersama' is niet zomaar een bundeling van Indische recepten. Het vertelt ook het verhaal van de Indische familie(keuken) van Francis Kuijk: ‘De keuken is het hart van ons huis.’ De keuken waarin moeder haar kinderen leert koken en waar gezamenlijk het eten wordt bereid, in een huis waar iedereen welkom is om samen te eten; ook als het geen vetpot is.

De meer dan 90 Indische recepten in 'Bersama' zijn er vooral om te delen: om door te geven aan een nieuwe generatie of samen te bereiden in de keuken en zeker om samen op te eten; met familie en vrienden aan tafel of, soms, nonchalant op de bank met een kom geurende en dampende 'laksa ayam' (kokoskippensoep) in de hand.

Maak na 'Basisboek Indonesisch' wederom kennis met de Indische keuken van Francis: van 'sajoer' (soep), zoete en hartige snacks, vlees-, vis-, groente- en bijgerechten. Van 'pangek ikan' (pittige makreel), 'bumbu rujak daging sapi' (kruidige runderstoof ), 'bami goreng tahu' tot en met zoete zaligheden als 'kue sakuru' (gestoomde karamelcakejes) en 'onde onde ketawa' (donzige sesamballetjes).
Culinair
Keuken per land en streek
Good Cook Publishing
22 september 2020