Bink & Bente zijn jarig

Junior   Topics 0
Vandaag geven Bink en Bente hun feestje. Ze staan op de stoep voor het huis om te zien of hun vriendjes er al aankomen.
De eerste is Springertje de eenhoorn. Hij huppelt en springt vrolijk naar hen toe. En daar is Drummie de draak. Bente hoopt dat hij straks gaat zingen, want dan komen er zulke prachtige vlammetjes uit zijn bek.
Uit een auto die voor hun huis stopt, stapt de deftige mevrouw Van Tutten, met haar nieuwe, vieze trol, Grol. "Woemfa Bunk en Bonte!" zegt hij blij.
"Joehoe," klinkt uit de lucht. Dat is Wubba de heks, met achter op haar bezemsteel Tip de tovenaar.
"Gaan we gauw naar binnen om taart en snoep te eten?" roepen de elfjes Rozijntje, Koekje en Dropje, die ook aan komen vliegen.
"Nog niet," zegt Bink. "Plurk is er nog niet." Maar daar is de reus al. Een tijd geleden wilde hij Bink en Bente nog opeten, maar nu is hij een van hun allerbeste vrienden.
"Dan kan het feest nu echt beginnen!" lacht Bink.

In dit tweede voorleesboek van Mirjam Gielen maken Bink en Bente veel nieuwe vrienden. Met elkaar beleven ze weer allerlei spannende en grappige avonturen.

Junior
Bink & Bente (2)
Illustraties
Mariƫlla van de Beek
Uitgeverij Kluitman Alkmaar B.V.
01 januari 2006
9789020682106