Birthday

Gelezen 67 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 81 Favoriet 9 Recensies 6
Young adult Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 4 Top25's 2   Topics 0

Een hartverscheurend LHBT-verhaal over identiteit, vriendschap en liefde.

Boyhood meets De zon is ook een ster.

Eén dag uit het leven van twee beste vrienden. Zes jaar op rij.

Eric en zijn beste vriend Morgan zijn geboren op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip, op dezelfde plaats. Ze hebben deze ene dag altijd samen gevierd, maar hoe ouder ze worden hoe meer hun vriendschap verandert.
Morgan voelt zich volkomen alleen en gevangen in haar lichaam. Terwijl ze worstelt met de moeilijke keuze om als haar ware zelf te leven, lijkt Eric een perfect bestaan te hebben als populaire footballspeler. Toch heeft ook Eric zo zijn problemen. Langzaam maar zeker groeien Eric en Morgan uit elkaar. Maar de enige bij wie je echt jezelf kan zijn is je beste vriend… toch?

Meredith Russo wilde graag over een transpersonage schrijven, omdat ze zelf transgender is. 'Wanneer ik verhalen las over mensen zoals ik, werden ze door een niet-transgender verteld. Ik kan echt niet genoeg benadrukken hoe belangrijk fatsoenlijke representatie is.'

'Schitterend geschreven. Birthday is een unieke bijdrage aan de langzaam groeiende transgenderliteratuur.' Booklist

'Teder, mooi… Een gevoelig, opbeurend verhaal, dat broodnodig is.' Nylon

'Een prachtig en hartverscheurend verhaal over liefde, vriendschap, seksualiteit en gender.' Bustle

'Birthday schetst een realistisch beeld van de uitdagingen waar tieners tegenaan lopen tijdens de zoektocht naar hun eigen identiteit.' Publishers Weekly

Young Adult
Fictie 15+
Van Goor
11 oktober 2019
14 oktober 2019

Marloes Auteur

Een kijkje in het kwetsbare hart van een ander

door: Marloes

Met Birthday brengt Meredith Russo een zeer belangrijk boek op de markt. In haar YA-roman richt ze zich op de levens van vrienden Morgan en Eric. Beide jongens zitten op hun eigen manier niet goed in hun vel. Voor Russo een prachtige mogelijkheid om in te zoomen op hun psyche.

In de hele roman...

Reacties op: Birthday