Birthday

Een hartverscheurend LHBT-verhaal over identiteit, vriendschap en liefde.

Boyhood meets De zon is ook een ster.

Eén dag uit het leven van twee beste vrienden. Zes jaar op rij.

Eric en zijn beste vriend Morgan zijn geboren op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip, op dezelfde plaats. Ze hebben deze ene dag altijd samen gevierd, maar hoe ouder ze worden hoe meer hun vriendschap verandert.
Morgan voelt zich volkomen alleen en gevangen in haar lichaam. Terwijl ze worstelt met de moeilijke keuze om als haar ware zelf te leven, lijkt Eric een perfect bestaan te hebben als populaire footballspeler. Toch heeft ook Eric zo zijn problemen. Langzaam maar zeker groeien Eric en Morgan uit elkaar. Maar de enige bij wie je echt jezelf kan zijn is je beste vriend… toch?

Meredith Russo wilde graag over een transpersonage schrijven, omdat ze zelf transgender is. 'Wanneer ik verhalen las over mensen zoals ik, werden ze door een niet-transgender verteld. Ik kan echt niet genoeg benadrukken hoe belangrijk fatsoenlijke representatie is.'

'Schitterend geschreven. Birthday is een unieke bijdrage aan de langzaam groeiende transgenderliteratuur.' Booklist

'Teder, mooi… Een gevoelig, opbeurend verhaal, dat broodnodig is.' Nylon

'Een prachtig en hartverscheurend verhaal over liefde, vriendschap, seksualiteit en gender.' Bustle

'Birthday schetst een realistisch beeld van de uitdagingen waar tieners tegenaan lopen tijdens de zoektocht naar hun eigen identiteit.' Publishers Weekly

Redactionele recensie

Recensies (12)

Meer recensies

Is Birthday het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Birthday