Bistrotier

Bistrotier

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0

Een ode aan hét culinaire instituut van Frankrijk
De bistro, baken van de hongerigen. Een Frans instituut pur sang dat het midden houdt tussen een restaurant en café. Een van zijn beroemdste vertegenwoordigers, Stéphane Reynaud, deelt in Bistrotier 250 recepten om van te smullen. Wat dacht u van must-eats als steak tartare, escargots, mayo-eitjes, terrines, oesters, steak frites, boeuf Bourguignon, rillettes met brood en uiensoep? Ook diverse stoofschotels, terrines, kaasplateaus en natuurlijk desserts als crème brûlée en île flottante komen in het boek aan bod.
Maar er is meer! Zo vindt u in Bistrotier een kaart met de belangrijkste oesterteeltgebieden en alles wat u moet weten over aperitieven, bier en koffie. Uiteraard worden de wijnen niet vergeten: maar liefst 100 komen er aan bod en je leest exact welke wijn bij welk gerecht past. Bistrotier is een prachtig vormgegeven en met zorg gemaakt gebonden boek, vol foto's en tekeningen, waarvan elke kookboekengek gaat knorren van plezier.
'Prachtig boek voor de echte Francofiel. Een poëtische lofzang op het Franse café-restaurantleven inclusief álle bekende klassieke recepten.' Karin Luiten
'De kookboekengrootheid Stephane Reynaud staat altijd borg voor goed onderlegde boeken, met veel creativiteit en kennis, puike fotografie en vormgeving.' Bouillon Magazine
'Bent u bekend met de veelvoorkomende dagdroom om stapel verliefd te worden op een wildvreemde, waarna u met uw nieuwe geliefde op het eerste vliegtuig richting een tropisch eiland stapt om elkaar daar onbekommerd te kunnen beminnen? Iets vergelijkbaars had ik met dit boek.' Marcus Huibers in de Volkskrant over Patés en pasteien (2014)

Culinair
Eten en drinken algemeen