Bliksem in mijn hoofd: een psychiatrisch patïent en zijn vrouw vertellen

Niet te missen voor wie wil weten wat er leeft in het hoofd van een psychiatrische patiënt, neergeschreven door een bestsellerauteur!
Felix Sperans is al bijna vijftig jaar zenuwziek. Om niet helemaal gek te worden schrijft en schildert hij, ook wel wat om zijn Filipijnse schoonfamilie aan een iets of wat menswaardig bestaan te helpen.
Myriam Sperans, de Filipijnse vrouw van Felix, doceerde twaalf jaar lang Engelse literatuur aan een hogeschool in Manila, voor ze, dertig jaar geleden, naar Leuven afzakte om er met Felix te trouwen en voor hem te zorgen. Wat zij te zeggen heeft over haar leven op de Filipijnen en over het samenleven met de psychiatrische patiënt Felix, onthult ze onomwonden in dit opzienbarende boek.

Felix Sperans is o.a. de co-auteur van de bestseller ‘Bij de psychiater,’ dat hij schreef, samen met professor dr. Marc De Hert, hoofdgeneesheer van de Universitaire Psychiatrische Kliniek van Kortenberg. Dat boek werd zelfs in het Engels en het Japans vertaald en uitgegeven en is nu bij uitgeverij Partizaan ook als ebook verkrijgbaar.
Sindsdien schreef Felix Sperans wel meerdere ophefmakende boeken, waarvan de bekendste ongetwijfeld zijn: ‘Psychiatrie verkeerdt’, ‘Psychiater vermoord’, ‘Gesprekken met gekken’, ‘Leuven spreekt’, en wel meer van dat fraais. Toch overtreft hij zichzelf in ‘Bliksem in mijn hoofd’, mede dankzij de samenwerking met zijn Filipijnse vrouw Myriam, die de helft van dit boek voor haar rekening nam, en dat zonder er doekjes om te winden.

Is Bliksem in mijn hoofd: een psychiatrisch patïent en zijn vrouw vertellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bliksem in mijn hoofd: een psychiatrisch patïent en zijn vrouw vertellen