Bloedblaren

Bloedblaren

Rank 5247 Gelezen 30 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 21 Favoriet 0 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
In het leven van de jonge Liv is er veel wat afgebroken moet worden voordat het weer kan worden opgebouwd. Ze kampt met een pestverleden, dat versterkt werd door een problematische thuissituatie. In haar sport, Crossfit, gaat ze dit verleden te lijf. Ze leeft volgens een strikt schema van
werken, trainen, slapen. Ze koopt een huis, verbouwt het eigenhandig en vindt eindelijk een plek om te ademen. Maar is haar extreme vorm van sporten een verkapte vorm van zelfbeschadiging?
Of een manier om de beste versie van zichzelf te worden? Met haar toewijding aan de sport en het huis streeft Liv ernaar een ‘heel mens’ te worden. Aan de ene kant wil ze in de schaduw bestaan, op de eerste plek die ze voor zichzelf heeft geclaimd, en aan de andere kant komt ze in de schijnwerpers van de Crossfitcompetitie te staan. ‘Alles wat ik doe is noodzakelijk’ denkt Liv. De rokken van de ui worden gepeld en de kern van Liv komt bloot te liggen: het diepe verlangen gezien te worden, al is het maar door één persoon.

Atlas Contact
01 oktober 2020
01 oktober 2020

Geertje Otten Hebban Recensent

Over muscle-ups, double-unders, dumbbels snatches en een diep verlangen om gezien te worden

door: Geertje Otten 1 like ebook

Dit jaar verscheen de derde roman van Naomi Rebekka Boekwijt. Ze debuteerde in 2013 met de verhalenbundel Pels. De bundel werd opgevolgd door Hoogvlakte en Noordwaarts, twee sterke romans die zeker een podium verdienen. En dan is er nu Bloedblaren, een roman die qua thematiek op Noordwaarts lijkt...

Reacties op: Bloedblaren