BoerBurgerBoek

Rank 1454 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Het BoerBurgerBoek is een uitgave van BoerBurgerBeweging; een initiatief van Caroline van der Plas en ReMarkAble communicatie en ontstaan vanuit @Boerburgertweet; een social media platform met pakweg 20.000 volgers op Facebook en 12.000 volgers op Twitter.

Wekelijks geeft een boer(in), tuinder of visser via @Boerburgertweet uitleg over hetgeen ze dagelijks doen op hun bedrijf en de passie waarmee ze hun werkzaamheden in de stal, in de kas, op zee of op het land uitvoeren.

Deze uitleg voorziet in een grote behoefte, aangezien de burger steeds verder van de productie van voedsel afstaat. De tijd dat iedere inwoner van Nederland wel een boerenconnectie had ligt ver achter ons. De stedeling heeft niet of nauwelijks contact met het buitengebied, maar vormt zich, veelal door eenzijdige berichtgeving, een negatief beeld van de agrarische sector. Ook in de schoolbanken ligt de agrarische sector onder vuur. Informatie is veelal eenzijdig en negatief geframed. De nuancering is ver te zoeken.

Met de BoerBurgerBeweging leggen Caroline van der Plas en ReMarkAble communicatie de kiem voor een ander geluid; een geluid dat recht doet aan de grote economische waarde van de agrarische sector, waarin duurzaamheid, milieu- en diervriendelijkheid centrale thema's zijn, resulterend in eerlijk en gezond voedsel voor iedereen.
Boekengilde

Lezersrecensies (1)

Voedsel is een eerste levensbehoefte

door: Jacomien 2 likes
Ons leven begint bij de boer, de producent van ons dagelijks voedsel. We staan er niet altijd bij stil, maar zonder eten houdt ons lichaam het niet lang vol. Een tijdje minder eten om bijvoorbeeld af te vallen is helemaal niet erg. Maar als je dag in dag uit te weinig of te eenzijdig voedsel ter...