Brabbelepoepsie

In de debuutbundel Brabbelepoepsie – verhalen over kleine mensen – schotelt de taalminnaar Jan Lavrijsen u met een heel eigen stem een aantal originele verhalen voor. Meeslepende, hilarische en lyrische vertellingen die gebaseerd zijn op ware gebeurtenissen en op verbeelding. Herinneringen uit het leven van de schrijver vormen daarbij een wezenlijke bron van inspiratie. Feit en fictie lopen naadloos in elkaar over, in stemmingen die als romantisch te bestempelen zijn, met een lach, een traan en onverwachte wendingen. U vindt twee verhalen en een novelle: over een jeugdig avontuur, een kluchtige satire, en een vrolijke én aangrijpende geschiedenis in een soms welhaast mythische, zelfs mystieke sfeer.
Aan een vroege lezer ontlokte het boek deze uitspraak: “Je maakte een tranendal van mijn dag. In één ruk las ik Brabbelepoepsie uit. Betoverend en ontroerend. Zo mooi!”
Website: https://www.roselo.nl
Auteur Jan Lavrijsen (Reusel, 1950) woonde en werkte jarenlang als sociaal-geograaf in het buitenland, en is een fervent liefhebber van muziek, wetenschap en literatuur.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels