Brieven van Leandra

Rank 1105 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1

Amélie trekt zich graag terug op zolder, en creëert een wereld tussen de boeken die daar een rustplaats vinden. Ze stuit op een boek, geschreven door Leandra Vandeven, dat nog aan haar moeder toebehoorde en waar ze haar hart in verliest. Op onverklaarbare wijze vertoont het boek op een dag een witte vlek. Om dit fenomeen te onderzoeken trekt Amélie naar antiquariaat ‘t Boeksken, waar ze kennis maakt met de eigenaar Aaron. Met zijn hulp vindt ze meer werken van de raadselachtige auteur Leandra Vandeven, waarvan ieder spoor op een bepaald moment ophoudt. Ze is geïntrigeerd door de geheimzinnige schrijfster en duikt in haar verleden. Tijdens die zoektocht ontdekt ze dat er een band bestaat tussen gravin Noémy de Borrelin en Leandra Vandeven, dat de personages berusten op mensen van vlees en bloed. Ze doet er alles aan om de zwijgzaamheid van de gravin te doorbreken, en ontdekt het bestaan van het zigeunermeisje Pepa. Na een hele zoektocht die haar doorheen Spanje leidt tot in het hart van de zigeunergemeenschap ontmoet Amélie de mooie Pepa, en ontdekt het vreselijke geheim van Leandra en Noémy.

Uitgeverij StoryLand
01 maart 2021