Britse & Amerikaanse literatuur van deze eeuw

Rank 7035 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Bijna iedereen heeft wel eens van Ernest Hemingway, James Joyce of Virginia Woolf gehoord. En wie kent niet titels als The Great Gatsby, Lolita of The Waste Land? Het zijn enkele auteurs en boeken uit de Britse en Amerikaanse literatuur van de twintigste eeuw. Waar de Great Gatsby of Lolita nu precies over gaat is echter veel minder bekend. En wat zijn de mooiste werken van William Faulkner of - William Butler Yeats?
Dit boek behandelt op chronologische wijze en aan de hand van beroemde werken de belangrijkste auteurs van de Britse en Amerikaanse literatuur van deze eeuw, De hoogtepunten van de literatuur worden zoveel mogelijk in verband gebracht met de historische ontwikkeling in Groot-Brittannië en de verenigde Staten.

Via dit boek kunt u zich eindelijk eens meer verdiepen in de Britse en Amerikaanse literatuur, die zich in deze eeuw zo stormachtig heeft ontwikkeld.

01 januari 1991

Reacties op: Britse & Amerikaanse literatuur van deze eeuw