Buitenaards

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Eind 2017 zagen wetenschappers van een Hawaïaans observatorium een object dat door ons zonnestelsel zweefde en zo snel bewoog dat het alleen van een andere ster kon komen. Avi Loeb, de beste astrofysicus van Harvard, liet zien dat het geen astroïde was; daarvoor bewoog het te snel langs een vreemde baan en liet het geen spoor van gas of puin achter. Er was maar één mogelijke verklaring: het object was een stukje geavanceerde technologie, gecreëerd door een verre buitenaardse beschaving. In Buitenaards neemt Loeb lezers mee in het spannende verhaal van de eerste interstellaire bezoeker die in ons zonnestelsel werd waargenomen. Hij schetst zijn controversiële theorie en de diepgaande implicaties daarvan: voor de wetenschap, voor religie en voor de toekomst van onze soort en onze planeet. Een geestverruimende reis door de verste uithoeken van wetenschap, ruimtetijd en de menselijke verbeelding. Buitenaards daagt lezers uit voorbij de sterren te kijken en kritisch na te denken over wat er nog meer is, hoe vreemd het ook lijkt. Abraham (AVI) Loeb is hoogleraar sterrenkunde en oprichter en directeur van Harvards Black Hole Initiave. In 2012 selecteerde Time Loeb als een van de vijfentwintig meest invloedrijke mensen ter wereld.

Sterrenkunde
Prometheus